
Thematisch onderwijs

Op onze school werken we met een thematische methode genaamd: VierKeerWijzer. Binnen deze methode komen de zaakvakken (natuur, geschiedenis & aardrijkskunde) aan bod.
VierKeerWijzer werkt vanuit de didactiek van de meervoudige intelligenties. Zo leren de leerlingen waar ze "knap" in zijn en waar ze dus in kunnen schitteren, maar ook wat ze nog moeilijk vinden en wat ze dus nog verder moeten onderzoeken. Alle ontwikkelingen houden we vanaf schooljaar 2019 - 2020 bij in een prachtig op maat gemaakt portfolio.
Tijdens elk thema staan er 5 onderzoeksvragen centraal. Deze hangen in de klas en moeten aan het eind van het thema beantwoord zijn. Naast de klassikale onderzoeksvragen hebben de leerlingen ook veel vragen over het thema. Ze krijgen hier minimaal 2 keer per week de tijd voor om op onderzoek uit te gaan.
Er worden prachtige kunstwerken gemaakt en aan het einde van een thema hebben de leerlingen veel geleerd over het thema. Dit sluiten we vaak af met een expositie voor de ouders en leerlingen.
Vanuit deze uitgangspunten kunt u de VIER goed terugzien tijdens de lessen:
V = Vragen
I = Ik ( onderzoeksvragen )
E = Experimenteren & Ervaren
R = Resultaat
Voor meer inhoudelijke informatie verwijzen we naar de website van VierKeerWijzer.
Informatie-ochtenden
Kom een kijkje nemen
We organiseren regelmatig informatie-ochtenden. U ontvangt meer informatie over ons onderwijs en de visie van de school. Daarna ziet u tijdens de rondleiding hoe we dit in de praktijk toepassen.
